הדרכות עבודה בגובה ביפו

פיגומים זה הרבה פחות בטוח! לא מתפשרים על החיים!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

*לא מבצעים הדרכות בגובה

תוכן עניינים

בשנים האחרונות "תוקפת" את מדינת ישראל מגפה של תאונות עבודה, המתרחשות רובן ככולן בגובה. על אף ניסיונות של הרשויות לבסס ולהחיל נהלים קפדניים יותר עם העוסקים במלאכה, בפועל המספרים אינם יורדים ולא ניתן לזהות ירידה כלשהי בהיקף תאונות העבודה בגובה. מדוע זה קורה? מדוע כל כך קשה להבטיח את בטיחותם של העובדים בגובה רב? האם ייתכן שאנחנו מחפשים במקום הלא נכון ואיך קשורות לכל זה הדרכות עבודה בגובה? מהי החשיבות של הדרכות אלה, מהו הערך שהן מספקות והאם מדובר רק בכלי להעברת ידע טכני לעובדים בענייני בטיחות? מי מציע שירות של הדרכות עבודה בגובה ביפו ואיך נכון לבחור את גורם ההדרכה הטוב ביותר עבורכם? את התשובות לשאלות אלו ועוד תוכלו למצוא ממש כאן בשורות הבאות.

 

מדוע מתרחשות כל כך הרבה תאונות עבודה בגובה בישראל, ובעולם בכלל?

כל ניסיון לצמצם את הסיבות לתאונות עבודה בגובה לכדי סיבה אחת או שתיים, הוא ניסיון לא נכון, שיכול לגרום לנזק רב יותר מאשר תועלת. הסיבות שבגינן מתרחשות תאונות עבודה בגובה הן רבות ומגוונות ומערבות בתוכן שורה של אמצעים ובעלי מקצוע. בתוכן אפשר למצוא: רשלנות, חוסר זהירות, תחזוקה לקויה, ציוד שאינו עומדים בתקנים, תפיסת בטיחות לקויה, חוסר תשומת לב וכמובן הגורם האנושי, כלומר טעויות אנוש שיכולות להתרחש גם בתנאים אידיאליים. סביב כל אחת מן הסיבות האלה יש לבנות מערך שלם של נהלים, תקנים וכללים על מנת לצמצם ככל הניתן את ההסתברות להתרחשות תאונה. יחד עם זאת, ישנו גורם אחד שאותו ניתן להגדיר כגורם העל לתאונות עבודה בגובה ולגורם הזה קוראים תפיסת בטיחות לקויה או בשפת העם "לי זה לא יקרה".

עובד שמגיע לעבודתו, עובד בגובה רב יום אחרי יום ויום אחרי יום גם חוזר לביתו כשהוא בריא ושלם, יכול לפתח בקלות רבה מאוד את תפיסת הבטיחות הלקויה הזאת שלו זה לא יקרה. כשעובד או בעל מקצוע מאמץ את התפיסה הזאת, או אז עולה ההסתברות להתרחשות תאונה בצורה דרמטית ובמקרים מסוימים ההסתברות הזאת אכן באה לכדי מימוש ואז אנחנו קוראים על כך בעיתון. המשימה המרכזית שעל כל אדם העוסק במלאכת הבנייה והעבודה בגובה להתמקד בה היא, פיתוח של תפיסת בטיחות בריאה ויותר מכך, שימור של התפיסה הזו בתודעת העובדים ובעלי המקצוע לאורך זמן ועל בסיס קבוע. תפיסה זו צריכה להתקיים לא רק בקרב העובדים בגובה, אלא גם בקרב בעלי מקצוע המשכירים פיגומים, בוני פיגומים, מנהלי עבודה, קבלנים ולמעשה כל בעל מקצוע שמעורב בכל היבט שהוא בתהליך של ביצוע עבודה בגובה, בין באמצעות אספקת הפיגום או המנוף, בין באמצעות התקנתם ואבטחתם ובין באמצעות עבודה בגובה בפועל. ואיך כל זה קשור לנושא של הדרכות עבודה בגובה ביפו? על כך נסביר כעת.

 

הדרכות עבודה בגובה – הדרך הטובה ביותר לביסוס תודעת בטיחות וזהירות

הדרכות עבודה בגובה ביפו

כפי שהסברנו קודם לכן, התפיסה ש"לי זה לא יקרה" היא תפיסה שמתפתחת אצל העובד לאחר שחווה לאורך זמן עבודה ללא פגע. אם עד עכשיו לא נפגעתי, כנראה שגם לא אפגע – זה ההיגיון וזה הגורם שמוביל בסופו של דבר להתרחשות תאונה. בתפיסה הזו יש להילחם באופן יומיומי, הן מצד העובדים עצמם והן מצד הממונים עליהם והמעורבים בתהליכי העבודה בגובה. הדרך הטובה ביותר למנוע את ההתבססות של תפיסת הבטיחות הלקויה ולפתח תפיסת בטיחות בריאה היא הדרכות עבודה בגובה. הדרכות עבודה בגובה ביפו הן הדרכות שבהן לומדים העובדים נושאים טכניים לחלוטין סביב השיטות והכלים העומדים לרשותם בכדי לשמור על בטיחותם ועל בטיחות הסובבים אותם כאשר הם עובדים בגובה. אבל הערך של ההדרכות האלה לחלוטין אינו מסתכם בידע המקצועי המועבר בהן לעובדים. למעשה, הערך המרכזי הוא בשימור סוגיית הבטיחות בתודעת העובדים באופן קבוע וחיזוקה בתודעה לאורך זמן.

ככל שהעובד עובר יותר זמן בו הוא מצליח לחזור לביתו בשלום ללא תזכורת סביב חשיבות השמירה על הזהירות והבטיחות, כך עולה ההסתברות לפיתוח תודעת "לי זה לא יקרה" ובכל פעם שהוא מקבל תזכורת נוספת על סוגיית הבטיחות והזהירות, כך הסתברות זו יורדת. זה לא אומר שהעובדים שלכם צריכים לעבור הדרכות עבודה בגובה ביפוב בכל יום, אבל זה בהחלט אומר שאתם רוצים לקבע שגרה של הדרכות תקופתיות ואפילו לבסס מדיניות או מסורת של הדרכות קצרות ונקודתיות לפני כל עלייה לגובה, אפילו הדרכות של דקה אחת להקראת כללי בטיחות.

 

מה לומדים העובדים במסגרת הדרכות עבודה בגובה?

במסגרת הדרכות עבודה בגובה ביפו, לומדים העובדים שורה של נושאים הקשורים לבטיחותם כאשר הם עובדים בגובה. נושאים אלה מקיפים למעשה את כל השרשרת הלוגיסטית שבסופה מוצא העובד את עצמו עובד בגובה וזה אומר: ציוד עלייה לגובה כמו פיגומים, סולמות ומנופים, תקנים של ציוד זה וכללי האחזקה שלהם, אבטוח אמצעי עלייה לגובה בצורה נאותה וזיהוי סימנים שיכולים להעיד על ליקויי בטיחות במתקנים אלה. העובדים אמנם לא אחראים על בדיקת, תחזוקת והקמת מתקנים אלה, אך הם אלו שבאים עימם במגע יומיומי והם אלו שאמורים להיות מסוגלים לוודא שהמתקנים אכן בטוחים לשימוש ואת זה בדיוק הם לומדים במסגרת הדרכות העבודה בגובה.

עוד לומדים העובדים על אמצעי וציוד הבטיחות העומד לרשותכם או ציוד שלא עומד לרשותם אבל צריך לעמוד לרשותם בפועל, כאשר הם עובדים בגובה. בכלל זה: קסדה, נעלי עבודה גבוהות, כפפות עבודה, רתמה, עוגני קשירה ואפילו נרתיק כלי עבודה שמאפשר אבטוח של הכלים לנרתיק בכדי למנוע חשש לנפילת כלי עבודה לקרקע תוך סיכון הסובבים. היכרות של העובדים עם אמצעים אלה גם מאפשרת להם להשתמש בהם בצורה נכונה וגם מאפשרת להם לדרוש את אותם אמצעים מהגורם הממונה עליהם לפני שהם עולים לגובה.

לבסוף, לומדים העובדים על כללי זהירות וכללים להתנהלות בזמן עבודה בגובה. בכלל זה תנועה על גבי פיגומים, אחיזה, שמירת מרחק משפת הפיגום, בדיקת בטיחות יומית למנוף או לפיגום, בדיקת יציבות לפני עלייה לגובה, מדיניות בטיחות באתר בנייה, ממונה בטיחות וכן הלאה. כל אלה מיועדים לאפשר לעובד להתנהל בצורה בטוחה בגובה ולהרגיש שהוא שולט במצב ולא שהמצב שולט בו.

ואחרי שאמרנו את כל זה, מכל הנושאים הנלמדים במסגרת הדרכות עבודה בגובה ביפו אפשר ללמוד דבר אחד נוסף חשוב: כל הנושאים האלה מדגישים את סוגיית הבטיחות והזהירות בתודעת העובדים והופכת אותה לחלק אינטגרלי מהתפקיד המקצועי שהם ממלאים בגובה. למעשה, לא פחות חשובה מהפרטים הטכניים הנלמדים בהדרכות אלה ואולי אפילו חשובה יותר, היא תודעת הבטיחות שמתפתחת ומחוזקת אצל העובדים עם כל הדרכה כזאת שהם עוברים. את ההדרכות הללו כמובן יש לגבות באמצעים נוספים כמו שילוט בטיחות וזהירות, שגם הוא ממלא תפקיד חשוב בהעלאת נושא הבטיחות לתודעת העובד בכל עת ובכל מקום בו הוא מתנהל בגובה.

 

מי מספק הדרכות עבודה בגובה ביפו?הדרכות עבודה בגובה ביפו

הדרכות עבודה בגובה הוא לא עניין לחובבנים וגם לא עניין למומחי הדרכה שאין להם ניסיון או הסמכה בתחום העבודה בגובה. הדרכות עבודה בגובה ביפו יש להזמין אך ורק מגורם מקצועי, מוסמך ומורשה להעברת הדרכות אלה. במדינת ישראל ישנם מספר מוסדות לימוד וגורמים מקצועיים שהוכשרו והוסמכו במיוחד למטרה זו ובכל מקרה בו אתם רוצים לערוך לעובדים שלכם הדרכת עבודה בגובה, אתם רוצים ולמעשה חייבים לספק את ההדרכה דרך גורמים אלה ודרכם בלבד.

גורמים אלה הוכשרו להעביר את ההדרכה בצורה שאפשר להגדיר אותה רב חושית ורב ממדית. במילים אחרות, הדרכות עבודה בגובה ביפו לא כוללות מפגשי לימוד פרונטאליים בכיתה בלבד, אלא כוללים גם תרגול, התנסות, הדרכה בזמן אמת והיבטים משלימים כמו הגשת עזרה ראשונה, ניהול יומן בטיחות, בניית תכנית בטיחות, מינוי ממונה בטיחות וצוותי בטיחות וכן הלאה. כל אלה נלמדים במסגרת ההדרכה והם כולם מהווים חלק מתכנית לימוד מוכרת ומחייבת, כך שלא מדובר בנושאים שרירותיים שמדריך זה מתייחס אליהם ומדריך אחר לא. למעשה, כל ההתייחסות שלכם לנושא של עבודה בגובה חייב גם הוא להתבסס על תפיסת בטיחות בריאה, שכחלק ממנה אתם רוצים להקפיד על הסטנדרטים הגבוהים ביותר למען בטיחות העובדים שלכם ובטיחותם של העוברים ושבים במקום. בטיחות העובדים שלכם חשובה לכם ובכך אין כל ספק. כעת אתם גם יודעים מה חשוב לעשות עם זה – לבנות תודעת בטיחות וזהירות גבוהה וקבועה, גם ובעיקר באמצעות הדרכות עבודה בגובה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

*לא מבצעים הדרכות בגובה

המרכז לעבודות סנפלינג
המרכז לעבודות סנפלינג

המרכז לעבודות סנפלינג מתמחה בביצוע עבודות סנפלינג בגובה במסגרת פרויקטים לאיטום מבנים, ניקוי חלונות, צביעת בניינים ומשימות שימור ותחזוקת מבנים. למרכז 10 שנות ניסיון במהלכן בנינו צוות איכותי של אנשי מקצוע, המגיעים מעולמות האקסטרים ואשר עברו שורה של הכשרות לצורך הפיכתם לאנשי מקצוע בענף הבניין, לרבות הסמכות ורישיונות כנדרש.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!

*לא מבצעים הדרכות בגובה

השאירו פרטים ונחזור אליכם
בהקדם!

*לא מבצעים הדרכות בגובה