מדריך עבודה בגובה: כל הפרטים על התפקיד המבוקש!

פיגומים זה הרבה פחות בטוח! לא מתפשרים על החיים!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

*לא מבצעים הדרכות בגובה

תוכן עניינים

כל עובד בגובה חייב לעבור הכשרה מקצועית על ידי מדריך עבודה בגובה או על ידי בית ספר המוסמך להכשיר עובדים לעבודה בגובה. הקורס מתאים לממוני בטיחות, מנהלי עבודה או כל עובד אחר בתחום הבניה והסנפלינג בהתאם לנדרש בתקנות. 

הקורס למדריכי עבודה בגובה מכשיר את מנהלי העבודה והעובדים השונים על ידי מגוון של תכנים כמו עבודה בטיחותית עם סולמות, פיגומים, סלי הרמה, קונסטרוקציות, במות הרמה ועוד. למעשה, כל מעסיק מחוייב לספק לעובדים שלו הדרכה מתאימה כדי שבשטח הוא ירגיש את הביטחון ויהיו לו את הכלים המתאימים לביצוע כל סוגי העבודות. על הממונה גם לספק לעובד את כל הציוד לו הוא זקוק למען ביצוע העבודה כאשר הציוד נמצא במצב תקין ומותאם באופן מושלם לעובדים ולצרכים שלו. 

מדריך עבודה בגובה

החשיבות של מדריך עבודה בגובה וקורס עבודה בגובה

בעשרים השנה האחרונות חל ריבוי בתאונות ומקרי מוות כתוצאה מכשלים וחוסר תשומת לב של עובדים בעבודה בגובה. לאור ריבוי התאונות, החליטו ברשויות לעשות כל שניתן במטרה למנוע אותן. בשנת 2007 יצא חוק המחייב את כל מי שעובד בגובה לעבור קורס מקצועי ורענונים על ידי מדריך עבודה בגובה. 

למעשה, כל עבודה המתבצעת בגובה של יותר משני מטרים מעל מישור ייחוס נחשבת ונכנסת תחת הקטגוריה של עבודה בגובה. ההגדרות הללו מאוד חשובות גם בהיבט של המעסיק וגם בהיבט של העובד. על המעביד לוודא כי העובד עושה שימוש בציוד מגן, נוקט באמצעי זהירות, עוקב אחר כל ההוראות ונהלי הבטיחות ואף מקבל לאחר הקורס המועבר על ידי מדריך עבודה בגובה היתר רשמי לעסוק בתחום. מדריך עבודה בגובה הוא בעצם בעל המקצוע שמכשיר עובדים הללו. 

בסיום הקורס יקבל העובד תעודה המאשרת לו לעבוד בגבהים. התכנית שמועברת בקורס היא תכנית מובנית המפוקחת על ידי משרד התמ“ת. כל מדריך עבודה בגובה יכול להדריך עד 25 עובדים ולבצע תרגולים בקבוצות של עד 10 עובדים. ההדרכות הינן מרתקות, מעניינות ופרקטיות. את ההדרכות נהוג להעביר באמצעות תמונות, סרטים וסרטונים שמסייעים להמחיש לעובדים את מה שקורה בפועל בשטח. 

מדריך עבודה בגובה מקצוע המחייב הסמכה

המדינה רואה חשיבות מאוד גדולה בכל הנושא של בטיחות לעבודה בגובה. רק אדם שעבר הכשרה מוסמכת ומסודרת דרך מכללה מקצועית אשר קיבלה היתר מיוחד מהמדינה, יכול לעסוק בתחום ולהעביר הכשרות. לאחר שהמדריך עובר את כל ההכשרות וההדרכות הוא נכנס לפנקס של משרד התמ“ת ויכול להעביר הדרכות. לכן, חשוב לבחור בבית ספר מקצועי המקפיד ליצור קשרים אך ורק אם מדריכים כאלה שעברו את כל ההכשרות. לא כל אדם יכול לעבור הדרכות כאלה ויש חשיבות למצב בריאותי תקין, ניסיון בתחום, הסמכות קודמות ותוקפן. 

מדריך עבודה בגובה אילו תכנים הוא מעביר?

הנה כמה דוגמאות לנושאים העיקריים המועברים בקורס עבודה בגובה:

  • מה נחשבת עבודה בגובה?
  • מהם הסיכונים המרכזיים בעבודה בגובה?
  • תרחישי סיכון אופייניים
  • ניתוח תאונות עבודה בגובה 
  • דרישות תקנות עבודה בגובה
  • אחריות אישית
  • אחריות ניהולית
  • שימוש בציוד לתהליכי עבודה בגובה 
  • זיהוי ואיתור סיכונים בשטח
  • דפוסי חשיבה לעבודה בגובה 
  • בדיקת אזורי עבודה
  • דרישות ייחודיות
  • שימוש ברתמות ועיגון עובדים
  • יצירת תקשורת וסימני איתות
  • ועוד… 
https://www.youtube.com/watch?v=U_IkA_VJMJI

מדריך עבודה בגובה מהם תפקידיו?

פרט לעובדה שהמדריך מעביר את התכנים לאורך כל הקורס, יש עוד כמה תפקידים עיקריים שעליו לבצע:

  1. לקיים סיור מקדים באתר המיועד בו אנו מבצעים את התרגולים. במהלך הסיור על המדריך לוודא כי כל המתקנים והאמצעים נבדקו על פי כללי הבטיחות, תקינים ובטוחים לביצוע ההדרכה. 
  2. וידוא לגבי מספר תכניות ההדרכה להם קבוצות העובדים זקוקה. 
  3. תיעוד ההמלצות במסמך מפורט. 
  4. על מדריך עבודה בגובה לוודא כי ערכות ציוד מגן אישי הכוללות רתמות בטיחות, חבלי עבודה, כובע מגן תקינים ושלמים. על המדריך להשלים את הציוד הנדרש בהיקף שלא יפחת מ-50% ממספר החניכים. 

מה עוד חשוב כאשר מעבירים קורס לעבודה בגובה?

ההדרכה חייב להתאים באופן מושלם לקהל היעד. למשל, יש חברות העוסקות בתחום של עבודות סנפלינג ומעסיקות עובדים בכל מיני תחומים ולכן חשוב שההדרכה תתאים גם בהיבט של התכנים, גם בהיבט של הגבהים עצמם… ההדרכה משלבת בין חלקים עיוניים פרקטיים לבין תרגול מעשי בשטח. על ההדרכה לשלב עקרונות בטיחות, תקנות ונהלים תוך תיאורי מקרה בטיחות מהם העובדים יכולים ללמוד. 

מטרת קורס עבודה בגובה

להעניק את הכלים לביצוע הדרכות בתחום עבודה בגובה על פי תכנית מסודרת ומקצועית שאושרה על ידי האגף האחראי על פיקוח במשרד התמ“ת. 

עבודה בגובה

קורס לעבודה בגובה – כמה זמן זה נמשך ומה העלות?

לרוב קורס לעבודה בגובה נמשך בין 5-7 ימים כאשר מדובר בימים מרוכזים מ8:00 בבוקר עד 17:00 אחר הצהריים. מחיר הקורס נע בין 2,500-4,000 שקלים תלוי בהכשרות עצמן ובהיקף הקורס. 

לסיכום, תחום עבודות בגובה הוא תחום מורכב הדורש ידע רב, מקצועיות, דיוק ושמירה על כללי בטיחות רבים. על העובד להיות עירני, קשוב, עליו לפעול על פי כל השלבים וכל הדגשים ולכן להדרכות האלה יש חשיבות סופר גבוהה ואין להקל בכך ראש. 

בהיותכם בוחרים הסמכה לעבודה בגובה ומדריך לעבודה בגובה, עליכם לוודא שמדובר בגוף מקצועי, יסודי, מעמיק, הפועל על פי החוקים והתקנים הקבועים בחוק, גוף שאפשר לסמוך עליו וכי העובדים שלכם יצאו עם כל הידע, הכלים וההכשרות להם הם זקוקים במהלך עבודתם היומיומית. 

ראו גם: רישיון עבודה בגובה

עבודות סנפלינג

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

*לא מבצעים הדרכות בגובה

המרכז לעבודות סנפלינג
המרכז לעבודות סנפלינג

המרכז לעבודות סנפלינג מתמחה בביצוע עבודות סנפלינג בגובה במסגרת פרויקטים לאיטום מבנים, ניקוי חלונות, צביעת בניינים ומשימות שימור ותחזוקת מבנים. למרכז 10 שנות ניסיון במהלכן בנינו צוות איכותי של אנשי מקצוע, המגיעים מעולמות האקסטרים ואשר עברו שורה של הכשרות לצורך הפיכתם לאנשי מקצוע בענף הבניין, לרבות הסמכות ורישיונות כנדרש.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!

*לא מבצעים הדרכות בגובה

השאירו פרטים ונחזור אליכם
בהקדם!

*לא מבצעים הדרכות בגובה