כל המידע המקיף על קורס עבודה בגובה

פיגומים זה הרבה פחות בטוח! לא מתפשרים על החיים!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

*לא מבצעים הדרכות בגובה

תוכן עניינים

תחום הבטיחות הולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות כאשר הגברת הבטיחות בענף הבניה, הקבלנות והשיפוצים הוא אחד המובילים בתחום. אחד התחומים היותר בעייתיים שנחשב לקשים מאוד לעבודה הוא תחום העבודה בגובה שכן מאמצים רבים נעשים מידי שנה על מנת למנוע אובדן בנפש עקב תאונות כמו גם נזק לרכוש. 

חלק מן התאונות העלולות לקרות במהלך עבודה בגובה הן נפילה של כלי עבודה מגובה רב על רכוש כמו רכב שחונה בקרבת מקום לעבודות או נזק לחנות או דוכן. 

קורס עבודה בגובה

תאונות יותר חמורות עלולות לקרות כאשר כלי פוגע בעובר אורח וגורם לפציעתו או מותו ואף נפילה של עובד מגובה רב. על מנת למזער את אירועי הבטיחות הללו מדינת ישראל הוציאה תקנות לעבודה בגובה כאשר החלק הכי חשוב בתקנות הללו הוא ההדרכה שאותה צריכים לקבל העובדים. במאמר הבא נסביר לכם מהי אותה הדרכה ומהו קורס עבודה בגובה, כמה זמן הוא אורך ומהם התכנים הנלמדים. 

רבים לא יודעים זאת אבל כחלק מהרצון של הרגולטור למקסם את הבטיחות בעבודה כל מי שעובד בגובה מחוייב לעבור קורס לעבודה בגובה. עבודה בגובה נחשבת לכל דבר שהוא מעל שני מטר גובה כאשר בין היתר מדובר על עבודה על סולם, עבודה בסל ללא פיקוד, עבודה באתרי בניה על פיגומים, במות הרמה, גגות ועוד. למעשה התקנה הזו חלה על כל סוג של עבודה או כל מקום עבודה שיש בו סכנת נפילה שעלולה לגרום לנזק בנפש ואפילו נזק ברכוש. לאחר הקורס תינתן למשתתף תעודת אישור לעבודה בגובה ממשרד התמ״ת.

מהו קורס עבודה בגובה וכמה זמן הוא אורך?

רבים שואלים קודם כל מהו קורס עבודה בגובה וכמה זמן הוא אורך אז נסביר קודם כל שזהו קורס שמתקיים במגוון רב של מכונים ומוסדות מטעם משרד התמ״ת ואורך כיומיים. 

במהלך הקורס עוברים החניכים על מגוון רב של תכנים בנושא עבודה בגובה כאשר החלק התיאורטי כולל מגוון רב של הרצאות ושיעורים מפי מדריכים שהם עצמם עובדים בגובה עם נסיון עשיר או הרצאות מפי מנהלי עבודה וממוני בטיחות. 

מטרתו של החלק התיאורטי הוא חשיפת החניכים לתכני הבטיחות בצורה של העמקת ידע וללמד אותם שהבטיחות נחשבת לחלק בלתי נפרד מן המקצועיות של המקצוע שלהם. לאחר החלק התיאורטי מגיעים החניכים אל השלב המעשי בו הם למעשה מחפשים לראשונה אל הציוד עימם הם יעבדו בחיי היום יום שלהם בעבודה. 

הם ילמדו כיצד להשתמש בצורה נכונה באותו ציוד בטיחות, איזה ציוד בטיחות מחייב אותם מבחינת החוק וכיצד לאבטח את עצמם בצורה נכונה כאשר הם עובדים בגובה כמו גם כיצד לאבטח את הציוד עימו הם עובדים. לעיתים יהיה מדובר בכלי עבודה כבדים מאוד או לוחות זכוכית גדולים ולכן זה עניין של חיים ומוות לאבטח את הציוד הזה בצורה נכונה ובטוחה. 

כמו כן במסגרת החלק המעשי ילמדו החניכים כיצד מתחזקים באופן נכון את אותו ציוד בטיחות בו הם ישתמשו לאורך השנים על מנת לוודא כי אין בו כשלים והוא אמין לשימוש. החלק המעשי של הקורס קריטי מאוד עבוד החניכים שכן זוהי פעם ראשונה שהם עובדים עם הציוד לכן חשוב מאוד שהוא יועבר על ידי מדריכים בעלי נסיון רב. אז לאחר שהבנו מהו קורס עבודה בגובה וכמה זמן הוא אורך חשוב מאוד להכיר שבסופו של הקורס אתם תקבלו אישור לעבודה בגובה כאשר משמעותו שאתם רשאים לבצע כל עבודה שהיא בגובה מעל שני מטר על פי התקנות. 

https://www.youtube.com/watch?v=r_Qxp7jXHJg

אז כפי שציינו קודם לכן, קורס עבודה בגובה מתאים לכל מי שמוגדר בתור עובד בגובה של מעל לשני מטרים. אין הבדל בין חשמלאי שעובד בגובה לבין קבלן איטום שעובד באמצעות סנפלינג. התכנים שמועברים בקורס מתאימים לכולם והם כלליים בכל הנושאים הנוגעים לבטיחות בעבודה. ניתן למצוא בקורס לעבודה בגובה חשמלאי שעובד על סולם בגובה של שניים או שלושה מטרים וגם קבלנים אשר עובדים על פיגומים או קבלני סנפלינג כאשר כל המטרה היא לעלות את רמת המודעות בקרב קבלנים ואנשי מקצוע וכמובן לעלות את רמת הבטיחות בסביבת העבודה.

למה עלינו לשים דגש בעת בחירת חברה שתעביר לעובדים שלנו קורס לעבודה בגובה?

כאשר אנחנו רוצים להעביר לעובדים שלנו קורס עבודה בגובה עלינו לשים לב למספר דברים חשובים. העניין הראשון הוא שעלינו לוודא כי החברה שמעבירה את הקורס יש לה היתר להעביר את הקורס מטעם משרד התמ״ת. השאלה הראשונה שעליכם לשאול את עצמכם היא האם בתום הקורס מקבלים אישור לעבודה בגובה מטעם משרד התמ״ת וכך תוכלו לדעת האם מדובר בגוף שמאושר להדריך את התכנים הללו מטעם המחוקק או לא. 
מעבר לכך חשוב לוודא כי הגוף שמעביר לכם את התכנים הוא גוף בעל רקע של הדרכה של עבודה בגובה ומי שמעביר את התכנים אלי הם אנשים שעוסקים בעבודה וגובה ומכירים את רזי המקצוע ויודעים הכל על הציוד בו יש להשתמש וכמובן כיצד יש להשתמש בו בצורה נכונה ומקצועית.

מתי יש לבצע קורס עבודה בגובה?

אז כפי שציינו את הקורס עבודה בגובה חייב לבצע כל עובד שבזמן עבודתו נמצא על משטח עבודה או בגובה של מעל לשני מטר. העובד חייב לבצע את ההדרכה בטרם הוא מתחיל לבצע את העבודה בגובה, דבר שנמצא באחריותו של מנהל העבודה שלו. יש לציין כי במידה ותהיה ביקורת של משרד התמ״ת וימצא כי אחד האנשים שעבדו בגובה עשו זאת ללא אישור לעבודה בגובה מנהל העבודה יקבל קנס על כך. לכן, לפני התחלת עבודה בארגון כלשהו שכולל גם עבודה בגובה רצוי ואף מומלץ לעשות לכל העובדים החדשים הדרכה של עבודה בגובה בסופה יקבלו אישור לעבודה בגובה ממשרד התמ״ת. בנוסף להדרכה הראשונית של עבודה בגובה אחת לשנתיים יש לבצע לכלל העובדים שאכן עובדים בגובה מעל שני מטרים רענון של כלל הנהלים לעבודה בגובה, מעבר מחדש על ציוד המיגון והבטיחות על מנת שנוכל לראות כי כולם אכן בקיאים בכלל הנושאים ושומרים על הבטיחות שלהם ושל הסובבים אותם באופן שוטף. 

https://www.youtube.com/watch?v=1TqzEEjtHRM

מדוע חשוב לבצע קורס עבודה בגובה?

מרבית התאונות בעבודה ובאתרי בניה נגרמות כתוצאה מנפילה מגובה רב. כאשר אנחנו מבצעים קורס עבודה בגובה לעובדים שלנו, אנו למעשה מוודאים כי במהלך הקורס אנו מקנים להם את הידע והכלים הבטיחותיים למזער את הסיכוי להיפצע במהלך העבודה או חלילה גרוע מכך. בנוסף לכך במהלך עבודה עלול גם להיגרם נזק לרכוש על ידי נפילה של כלי עבודה מגובה רב ואף נזק בנפש לצד ג׳. על ידי אבטוח נכון של כלי העבודה אנו מונעים מקרים כאלה ושומרים על סביבת עבודה בטוחה גם עבור העוברים והשבים באיזור אתר הבניה או סביב המקום בו אנו עובדים. 

מהי עבודה בגובה המצריכה קורס עבודה בגובה?

כיום רוב רובן של העבודות נחשבות לעבודות בגובה בסנפלינג ולכן מחייבות קורס עבודה בגובה מצד מי שעוסק בהן. כל חשמלאי, מתקין פרגולות, גנן, מתקין דודי שמש, מנקה חלונות ועוד מגוון רב של מקצועות עוסקים במלאכה שמצריכה עלייה על סולם, שימוש בסנפלינג ועוד טכניקות אחרות. עבור רבים הקורס אמנם עלול להיראות מיותר אך מועברים בו תכנים חשובים מאוד ששומרים על הבטיחות של כולנו ובעיקר של הסובבים אותנו ובשורה התחתונה עשוי למנוע הרבה מאוד אבידות בנפש ולכן חשוב מאוד להקפיד שכלל העובדים הרלוונטיים שלנו יעברו קורס עבודה בגובה ונקפיד להעביר להם רענון תקופתי אחת לשנתיים. הרענון מוודא כי העובדים אכן זוכרים את כלל הנהלים של העבודה בגובה, זוכרים כיצד להשתמש בצורה נכונה בציוד הבטיחות הרלוונטי וכמובן מתעדכנים בנהלים חדשים שיצאו וציוד חדש שיצא לשוק. 

עבודה בגובה

רענון של קורס עבודה בגובה וכמה זמן הוא אורך?

לאחר שהשלמתם את הקורס לעבודה בגובה עליכם לעבור השתלמות רענון דו שנתית על עבודה בגובה. הרענון הדו שנתי גם הוא חלק מהתקנות של עבודה בגובה של משרד התמ״ת כאשר אורך קורס הרענון של עבודה גובה הוא יום אחד בלבד. במסגרת אותו יום תעברו ביחד עם מדריך או ממונה בטיחות על חומרים שונים כמו אירועי בטיחות שונים שקרו כתוצאה מעבודה בגובה, תקבלו רענון על טכניקות העבודה בגובה כמו גם יספרו לכם על חידושים בענף בהיבט הטכניקות והציוד. מעבר לכך תזכו לבצע רענון של עבודה עם הציוד כך שבמידה ועשיתם עד היום משהו בצורה לא נכונה המדריך יוכל לתקן אתכם כיצד לעשות זאת בצורה נכונה. 

ראו גם: קורס מדריך עבודה בגובה

מה העלות של קורס עבודה בגובה כמה זמן?

קורס עבודה בגובה מועבר לעיתים ליחידים או לקבוצות ולכן ישנה קשת רחבה מאוד של מחירים. לעיתים תוכלו למצוא הדרכה לקבוצות שתגיע אפילו עד אליכם לחברה או לאתר הבניה בעלות של של 1500 ש״ח לקורס של עד עשרה משתתפים. במקרים אחרים תוכלו למצוא קורסים ללא הגבלת משתתפים כך שתוכלו להביא את כל העובדים שלכם לקורס בעלות של 2500 ש״ח לקורס. כפי שציינו קודם לכן, חשוב מאוד לוודא כי הגוף שמעביר לכם את הקורס הוא גוף הדרכתי מוכר שיודע לספק לכם בתום הקורס לעבודה בגובה אישור של עבודה בגובה מטעם משרד התמ״ת. האישור הזה הוא כמובן קריטי ובלעדיו העובדים שלכם לא יוכלו לבצע עבודה כלשהי בגובה.

לסיכום:
העלות של קורס עבודה בגובה נעה בין 2000 ש״ח ל- 2500 ש״ח כאשר המחיר משתנה בין מוסד לימודים אחד לאחר. המחיר של קורס הרענון הדו שנתי אותו מחוייב העובד בגובה לעבור נע בדרך כלל בין 100 ש״ח ל- 200 ש״ח למשתתף כאשר ככל שיש יותר משתתפים בקורס כך העלות של הקורס יורדת.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

*לא מבצעים הדרכות בגובה

המרכז לעבודות סנפלינג
המרכז לעבודות סנפלינג

המרכז לעבודות סנפלינג מתמחה בביצוע עבודות סנפלינג בגובה במסגרת פרויקטים לאיטום מבנים, ניקוי חלונות, צביעת בניינים ומשימות שימור ותחזוקת מבנים. למרכז 10 שנות ניסיון במהלכן בנינו צוות איכותי של אנשי מקצוע, המגיעים מעולמות האקסטרים ואשר עברו שורה של הכשרות לצורך הפיכתם לאנשי מקצוע בענף הבניין, לרבות הסמכות ורישיונות כנדרש.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!

*לא מבצעים הדרכות בגובה

השאירו פרטים ונחזור אליכם
בהקדם!

*לא מבצעים הדרכות בגובה