מה זה רישיון עבודה בגובה?

פיגומים זה הרבה פחות בטוח! לא מתפשרים על החיים!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

*לא מבצעים הדרכות בגובה

תוכן עניינים

רישיון עבודה בגובה הוא רישיון אותו מקבלים לאחר שעוברים הכשרה או קורס לעבודה בגובה. במהלך הקורס, לומדים העובדים ומנהלי העבודה איך לעבוד בצורה בטוחה בגובה, איך בודקים רתמת בטיחות, איך מחלצים ועובדים בצורה נכונה על סולם, איך עובדים בצורה נכונה על סל הרמה, איך עובדים על פיגומים בצורה בטוחה ועוד נושאים חשובים. בעבודה בגובה משתמשים העובדים בציוד, אביזרים, התקנים ומערכות ליצירת מכלול אבטחה לעבודה בטוחה ולמניעת תאונות ופציעות. המטרה של קורס עבודה בגובה שמעניק בסופו רישיון עבודה בגובה הוא לאפשר שימוש נכון ומושכל עם ערובה לביטחון. 

https://www.youtube.com/watch?v=1TqzEEjtHRM

החשיבות של רישיון עבודה בגובה

למעשה, כל אחד ואחת מאיתנו שמזמין בעל מקצוע, מעוניין שהוא יהיה אדיב, מקצועי אבל גם מוסמך. בעוד יש בעלי מקצוע רבים בישראל שלא צריכים שום הסמכה על פי חוק, לעומתם עובדים בעבודות בגובה דווקא כן. עובדים בתחום האיטום, תיקון דודי שמש, גיזום עצים, התקנה של פרגולה, עובדים הרתומים למערכות סנפלינג, תולי שלטים בגובה, עבודה על פיגומים, עבודה על מלגזת מנוף, עבודה על מנוף, מרחיקי יונים ועוד. למעשה, כל מי שעולה על גובה של שני מטרים מחויב בקורס עבודה בגובה ובתעודה של רישיון עבודה בגובה. מדובר בעבודה ברמת סיכון גבוהה הדורשת תשומת לב, מקצועיות ומיומנות רבה. במידה ולקוח מעסיק איש מקצוע שאין לו רישיון בגובה וחס וחלילה משהו קורה,  האשמה היא לא רק על העובד, אלא גם על הלקוח. לכן, לפני שמזמינים איש מקצוע או חברה לביצוע עבודה בגובה ולו עבודה פשוטה על סולם, חובה לבדוק שיש לו את כל ההסמכות והרישיונות המתאימים על פי החוק. השוק מציע מגוון רחב של קורסים בהם לומדים על הציוד, כללי ותקני בטיחות. אחת לשנתיים חובה לבצע רענון לעבודה בגובה כדי להמשיך ולהחזיק ברישיון. 

מאיזה גובה אני צריך רישיון לעבודה בגובה?

כל גובה ממנו עלול אדם ליפול לעומק של שני מטרים ומעלה. 

מה זה רישיון עבודה בגובה

איך אני אדע לאיזה קורס אני מתאים?

לכל עובד בעבודה בגובה יש מנהל עבודה. תפקידו של מנהל העבודה שמחזיק גם הוא ברישיון עבודה בגובה הוא בין השאר למלא שאלון המאפשר איסוף מידע על אופי העבודה המתבצעת תחתיו כדי שניתן יהיה להתאים תכנית הדרכה בתחום של בטיחות עבודה בגובה. על מנהל העבודה לענות על שאלות חשובות כמו האם העובדים שלו נדרשים לעלות על סולמות ומאיזה סוג, מה הגובה של הסולמות, האם מתבצעת עבודה על משטחים מוגבהים עם או ללא מעקה, האם העובדים מתניידים על קונסטרוקציות, האם העובדים פועלים עם אמצעים למניעת נפילות וציוד מגן אישי ועוד. 

ראו גם: חידוש אישור עבודה בגובה

רישיון עבודה בגובה מחייב את העובד:

  • לעשות שימוש בציוד מגן אישי
  • לקבל הדרכה המתאימה לסוג העבודה ולציוד שבו הוא עושה שימוש
  • לרענן ולחדש את ההסמכה שלו בהתאם לצורך

רישיון עבודה בגובה לכמה זמן הוא תקף?

לפי החוק הרישיון תקף לשנתיים ואז צריך לעשות רענון. 

מי יכול להיות מדריך לעבודה. בגובה?

יש כמה בעלי תפקידים שמוסמכים להיות מדריכים לעבודה בגובה ולהעניק את הרישיון בסיום ההסמכה:

  1. מנהל עבודה בתחום הבניה
  2. ממונה בטיחות עם כשירות בתוקף של שנתיים
  3. אדם עם ניסיון בתחום העבודות בגובה המגיש תצהיר ועובר הסמכה להדרכה

קורס עבודה בגובה לקבלת רישיון כמה זמן?

משך הזמן של קורס גובה תלוי בתכנים ובסוג העבודה שהעובד או קבוצת העובדים מבצעת ביום יום. בדרך כלל מדובר בקורס שנע בין 3-5 ימים מלאים מהבוקר עד אחר הצהריים. 

רישיון עבודה בגובה

מתי אני צריך לעבור קורס עבודה בגובה?

  • עובדים על פיגומים מוכנים
  • עובדים על פיגומים ניידים
  • עובדים עם סולמות על משאית
  • עובדים על סולמות קבועים או ניידים
  • עובדים על גגות שבירים
  • עובדים על במות או סלי הרמה
  • עובדים על גגות שטוחים
  • עובדים בבור או צינור 

כל אחד מהמשתתפים בקורס לומד את התכנים הרלוונטים אליו. למשל, עובדים בתחום החשמל והתקנה של מערכות תקשורת לומדים על סולמות, במות ניידות מתרוממות וגגות שטוחים. לעומת זאת מי שעוסק באיטום גגות ילמד גם על סלים להרמת אדם ועבודה על גגות שטוחים. ההכשרות מיועדות גם לעובדים חדשים וגם לותיקים במטרה להעניק כלים וידע פרקטי לעבודה בגובה.

יכול לעניין אותך גם: עבודות אינסטלציה בגובה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

*לא מבצעים הדרכות בגובה

המרכז לעבודות סנפלינג
המרכז לעבודות סנפלינג

המרכז לעבודות סנפלינג מתמחה בביצוע עבודות סנפלינג בגובה במסגרת פרויקטים לאיטום מבנים, ניקוי חלונות, צביעת בניינים ומשימות שימור ותחזוקת מבנים. למרכז 10 שנות ניסיון במהלכן בנינו צוות איכותי של אנשי מקצוע, המגיעים מעולמות האקסטרים ואשר עברו שורה של הכשרות לצורך הפיכתם לאנשי מקצוע בענף הבניין, לרבות הסמכות ורישיונות כנדרש.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!

*לא מבצעים הדרכות בגובה

השאירו פרטים ונחזור אליכם
בהקדם!

*לא מבצעים הדרכות בגובה