הציוד ההכרחי ביותר לעבודות בגובה

פיגומים זה הרבה פחות בטוח! לא מתפשרים על החיים!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

*לא מבצעים הדרכות בגובה

תוכן עניינים

אם שאלתם פעם את עצמכם מה החשיבות של ציוד בטיחות לעבודה בגובה, חשוב שתדעו כי ציוד מעין הוא קריטי הן בכדי לשמור על חייהם של העובדים והן בכדי לשמור על האנשים המצויים סביבם. תקנות  הבטיחות לעבודה בגובה מחייבות את העובד המוגדר כעובד בגובה על פי החוק לבצע את העבודה בצורה הבטוחה ביותר. התקנות מתייחסות בין היתר לשימוש בציוד בטיחות רלוונטי ועוד. אם אתם תוהים איזה ציוד הכרחי עבור עבודה בגובה בהתאם לתקנות, כדאי שתקראו את המאמר הבא.

מה מוגדרת עבודה בגובה?

עבודה בגובה במדינת ישראל מוגדרת כעבודה אשר מתחילה מעל 2 מטרים ויש סיכוי שעובד יפגע או ייפול במהלכה. בין העבודות הללו ניתן למצוא: עבודות במרפסת או בפרגולה גבוהה, עבודה בפרגולה ללא מעקות, עבודה למטרת בנייה או תיקוני בנייה, עבודות איטום, הרחקת יונים,  ניקוי חלונות בבניינים גבוהות, עבודות שיקום בניינים ועוד. חשוב לדעת כי אחת הבעיות הקיימות בתחום עבודה בגובה היא שעובדים אינם יודעים כיצד לעבוד בצורה נכונה עם הציוד שברשותם שהמטרה שלו היא להקל עליהם ולמנוע פציעות ותאונות עבודה ועל כן, קיים חוק כיום אשר מחייב כל עובד בגובה בישראל לעבור הדרכת בטיחות.

איזה ציוד נדרש לעבודה בגובה?

כאמור, ציוד לעבודה בגובה מהווה דבר חשוב והכרחי לצורך הגנת העובדים והסביבה. ציוד בטיחות לעובדים בעבודה בגובה יכלול קסדות מגן לצורך הגנה על הראש, נעלי בטיחות איכותיות שיש להן סוליות שמטרתן היא למנוע החלקה, רתמות גוף חזקות ואיכותיות בעלות תו תקן, בולם נפילה נסוג, חבלי אבטחה, רצועות עיגון, טבעות נעילה, סופג אנרגיה ועוד. מלבד ציוד הבטיחות הנדרש עבור העובדים בגובה שמטרתו היא להגן עליהם בצורה הטובה ביותר במהלך העבודה שלהם, הרי שישנו גם ציוד בטיחות שמטרתו היא להגן על הסביבה כגון: כבלי עיגון לכלים וכן לשאר הציוד שהמטרה שלהם היא למנוע נפילה חופשית של הכלים. מעבר לכך יש חובה להחזיק ציוד חילוץ בשטח העבודה לקבות רתמות חילוץ וזאת בכדי להבטיח במקרה הצורך חילוץ מהיר ויעיל.

חשוב מאוד לדעת כי ציוד לעבודה בגובה חייב להיות מותקן בהתאם להוראות היצרן וכן עליו לעמוד בהנחיות התעשייה. יש לספק את הציוד הטוב והמתאים ביותר בהתאם לסוג העבודה תוך התחשבות במשך העבודה, המאפיינים של העבודה, תנאי מזג האוויר, סיכונים ספציפיים אשר כרוכים באותה העבודה ועוד.

כיצד יש להשתמש בציוד?

כאמור, כל הציוד חייב לעמוד בתקן של הוראות היצרן וזאת בכדי להבטיח שהוא אכן יספק את ההגנה המקסימלית הן לעובד והן לסביבה. יחד עם זאת, חשוב מאוד לדעת כי טרם ביצוע העבודה וגם לאחר סיום העבודה חשוב להקפיד על בדיקה רצינית ומהותית של הציוד. יש לוודא כי כל הציוד, הכלים והחומרים בהם משתמשים עבור העבודה מאובטחים מנפילות לסביבת העבודה. כמו כן, כאשר מבצעים את העבודה חשוב מאוד שיהיה לפחות אדם אחד בשטח שיהיה בטווח הראייה של העובדים למעלה וזאת בכדי שהוא ישמור איתם על קשר עין ויסייע להם בכל מה שהם צריכים. כמו כן, תפקידו יהיה למנוע התקהלות באזור הסכנה שבו מבוצעת העבודה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

*לא מבצעים הדרכות בגובה

המרכז לעבודות סנפלינג
המרכז לעבודות סנפלינג

המרכז לעבודות סנפלינג מתמחה בביצוע עבודות סנפלינג בגובה במסגרת פרויקטים לאיטום מבנים, ניקוי חלונות, צביעת בניינים ומשימות שימור ותחזוקת מבנים. למרכז 10 שנות ניסיון במהלכן בנינו צוות איכותי של אנשי מקצוע, המגיעים מעולמות האקסטרים ואשר עברו שורה של הכשרות לצורך הפיכתם לאנשי מקצוע בענף הבניין, לרבות הסמכות ורישיונות כנדרש.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!

*לא מבצעים הדרכות בגובה

השאירו פרטים ונחזור אליכם
בהקדם!

*לא מבצעים הדרכות בגובה