מה חשוב לדעת על דוקרנים להרחקת יונים?

פיגומים זה הרבה פחות בטוח! לא מתפשרים על החיים!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

*לא מבצעים הדרכות בגובה

תוכן עניינים

בתנ"ך היונה קיבלה את התפקיד החיובי של הבאת הבשורה על קץ המבול. במציאות של היום היונה היא סמל לשלום. 'זוג יונים' הוא מחמאה שמציינת הרמוניה ויציבות ארוכת טווח – ובהתאם היונים מעוררות אצל רובנו אסוציאציות חיוביות. מצד שני, כשמרפסת השמש מתמלאת לשלשת מכוערת ומזיקה, היחס ליונים כמובן משתנה – וכדי למנוע את המפגעים האלה כדאי להתקין אמצעים להרחקת יונים. דוקרנים הם פתרון נפוץ ופרקטי מאוד, ובעמוד זה תמצאו מידע רלוונטי שיעזור לכם לבחור את המוצר המתאים ביותר.

 

איפה כדאי להתקין דוקרנים נגד יונים?

הדבר הראשון שחשוב לדעת לגבי דוקרנים להרחקת יונים הוא שהפתרון הזה מתאים מאוד למקומות ספציפיים בלבד. כך למשל אין טעם להתקין דוקרנים במסתור כביסה משום שהיונים פשוט ידלגו מעליו וימצאו להם מקום נוח לעמוד בו. לעומת זאת, הדוקרנים הם האמצעי הפרקטי ביותר במרפסת שמש – הצבתם על המעקה תמנע נוכחות של יונים, כתמים דוחים כתוצאה מלשלשת ורעש בלתי נסבל. גם על אדני חלונות כדאי להתקין דוקרנים, ובאופן דומה אפשר להיעזר בפתרון זה להגנה על שלטי פרסומת.

 

החומר שממנו מיוצרים דוקרנים להרחקת יונים

הפרמטר הראשון שלפיו בוחרים דוקרנים נגד יונים הוא החומר שממנו הם מיוצרים. יש שתי אפשרויות: דוקרנים מפלסטיק ודוקרנים מנירוסטה. הסוג הראשון זול יותר, אבל העמידות שלו נמוכה ולכן לטווח ארוך דווקא דוקרנים להרחקת יונים מנירוסטה יהיו משתלמים יותר. עוד הבדל הוא בהיבט האסתטי: דוקרני הנירוסטה דקים יותר מדוקרני הפלסטיק ולכן מושכים פחות תשומת לב.

 

הסוג הספציפי של הדוקרנים

את דוקרני הנירוסטה אפשר להציב על המעקה או אדן החלון, או בכל מקום אחר, בדרכים שונות. אופציה אחת היא בצורת האות N, כלומר שתי שורות של דוקרנים שמכסות מעקה צר יחסית, קצה גג וכו'. עוד אופציה היא בצורת האות Z, כלומר שלוש שורות – דוקרנים מדגם זה יתאימו לארגזי רוח, אדני חלונות, צינורות עבים ומרחבים רחבים יחסית. בנוסף ישנם דוקרני נירוסטה בצורת W – 4 שורות שמאפשרות כיסוי שטח רחב במיוחד. ריבוי הדוקרנים גם מונע מהיונים לעמוד בין הקוצים.

 

איך מתקינים את הדוקרנים?

גם לגבי התקנת דוקרנים להרחקת יונים יש יותר מאפשרות אחת. האופציות העיקריות הן הדבקה או קידוח. ההדבקה פשוטה יותר, כשחשוב מאוד להקפיד על שימוש בדבק איכותי – דבק סיליקון שיחזיק מעמד זמן רב ככל האפשר. קידוח מאפשר להבריג את הדוקרנים אל המשטח שעליו הם מגינים. היתרון של שיטה זו הוא העמידות המרבית, אבל יש גם חסרונות: העלות גבוהה יותר וכמו כן תיתכן פגיעה באסתטיות של המקום.

בכל מקרה מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע מיומן – גם על-מנת לבחור את הדוקרנים המתאימים ביותר למשימה בהתאם למאפיינים הספציפיים של המקום, וגם כדי לבצע את ההתקנה בדרך הנכונה ביותר (וגם הבטוחה ביותר כשיש צורך לבצע התקנה של דוקרנים להרחקת יונים בגובה).

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

*לא מבצעים הדרכות בגובה

המרכז לעבודות סנפלינג
המרכז לעבודות סנפלינג

המרכז לעבודות סנפלינג מתמחה בביצוע עבודות סנפלינג בגובה במסגרת פרויקטים לאיטום מבנים, ניקוי חלונות, צביעת בניינים ומשימות שימור ותחזוקת מבנים. למרכז 10 שנות ניסיון במהלכן בנינו צוות איכותי של אנשי מקצוע, המגיעים מעולמות האקסטרים ואשר עברו שורה של הכשרות לצורך הפיכתם לאנשי מקצוע בענף הבניין, לרבות הסמכות ורישיונות כנדרש.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!

*לא מבצעים הדרכות בגובה

השאירו פרטים ונחזור אליכם
בהקדם!

*לא מבצעים הדרכות בגובה