קורס מדריך עבודה בגובה: כל הפרטים על המקצוע שכולם רוצים!

פיגומים זה הרבה פחות בטוח! לא מתפשרים על החיים!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

*לא מבצעים הדרכות בגובה

תוכן עניינים

בשנת 2008 החליטו במשרד התמ״ת למסד את כל נושא הבטיחות סביב עבודה בגובה שעד אותה שנה לא היה מעוגן בתקנות רשמיות וכפועל יוצא הוציא המשרד את התקנו לעבודה בגובה. במסגרת אותן תקנות ישנה תקנה חת חשובה מאוד שכל עובד שאופי עבודתו היא גובה ועובד מעל גובה של שני מטרים מעל פני הקרקע מחוייב במעבר קורס עבודה בגובה כאשר בתום הקורס הוא מקבל אישור לעבודה בגובה מטעם משרד התמ״ת. מעבר לכך, לא די בהדרכה חד פעמית אלא אחת לשנתיים יחוייב העובד לקורס רענון לעבודה בגובה במידה והוא ממשיך לעסוק בתחום. העובדה שכל עובד בגובה מחוייב במעבר קורס ורענון דו שנתי הוא אימרה חד משמעית בהיבט הבטיחותי שהמדינה לא מוכנה לספוג אובדן בנפש וגם לא נזק ברכוש כתוצאה מתאונות של עבודות בגובה. היות והדרישה כיום לקורס היא גדולה מאוד הן בקרב אנשים פרטיים והן בקרב חברות ומוסדות קיים ביקוש גדול מאוד למדריכים שיעבירו קורס עבודה בגובה אבל לשם כך חייב המדריך קודם לכן לעבור קורס מדריך עבודה בגובה. 

https://www.youtube.com/watch?v=r_Qxp7jXHJg

מהן הדרישות לקורס מדריך עבודה בגובה

קודם כל יש לציין כי לא כל אחד יכול להיות מדריך של קורס עבודה בגובה שכן למדריך בקורס שכזה חייב להיות נסיון מינימלי בתחום ההדרכה, הבטיחות והבניה על מנת שיוכל להדריך ולהעביר את הידע שלו הלאה. בדרך כלל רוב המוסדות שמעבירים את קורס המדריכים ידרשו נסיון מינימלי של שנתיים בסוג העבודה בגובה אותה אתם מעוניינים להדריך למשל איטום בסנפלינג או עבודה על במת הרמה, נסיון של ממונה בטיחות או נסיון של מנהל עבודה. בכל מקרה הדרישות המדוייקות מפורטות בתקנות הבטיחות לעבודה בגובה ויש לעיין בהן או ליצור קשר עם המוסד שמעביר את הקורס מדריכים על מנת לברר בדיוק אם הנסיון שלכם מתאים לדרישות הסף. 

מהו קורס מדריך עבודה בגובה?

קורס מדריך עבודה בגובה הינו קורס שמטרתו להכשיר מדריכים שבסופו של יום הם יהיו אלו שיעבירו הלאה את הקורס הזה ואת התכנים הללו. בקורס מדריכים שמים דגש על חשיפה לעבודות השונות בגובה ואופי העבודה השונה של כל תחום, יש דגש בולט מאוד על הקניית ערכי הבטיחות כאשר המטרה היא שוב שהמדריכים יעבירו את ערך הבטיחות הלאה לחניכים שלהם בקורסים אותם הם יעבירו. כאשר מדברים על הקניית ערכי הבטיחות לא מתכוונים רק לציוד הבטיחות אלא גם על הקניית תרבות של בטיחות בעבודה על ידי בקרה, על ידי למידה מטעויות של אחרים, על ידי דיווח על ליקויי בטיחות שאנחנו נתקלים בהם במהלך העבודה בגובה וגם כמובן שימוש נכון ובטיחותי בציוד הבטיחות הנדרש בחוק שהמעסיק חייב לספק לכל עובד ועובד. 

קורס מדריך עבודה בגובה

הקורס הינו אינטנסיבי ונמשך בדרך כלל כשבוע שבסופו מקבלים הבוגרים תעודת הדרכה לעבודה בגובה בתחום שלהם. בתום הקורס ישנם מגוון רב של אפשרויות תעסוקה עבור הבוגרים של הקורס שכן הם יכולים גם להשתלב בתור מדריכים במכללות שמלמדות עבודה בגובה בסופו של הקורס נותנים אישור עבודה לאנשים פרטיים או להשתלב לעבודה בתור מדריך בארגון כמו חברת סנפלינג למשל או חברת בניה ולהיות אחראי על ההדרכות של העובדים בחברה ועל הרענונים התקופתיים אותם צריכים לעבור העובדים. 

מה נלמד במסגרת קורס מדריך עבודה בגובה?

במסגרת קורס מדריך עבודה בגובה אנו נלמד על אספקטים רבים בתחום הבטיחות כאשר כמובן שחלק מהתכנים יכללו טכניקות מתקדמות של עבודה בגובה, לימוד נכון של שימוש בציוד הבטיחות השונה באתר וצורת תחזוקה נכונה שלו אך לצד כל אלה גם יש דגש על אלמנטים הדרגתיים ואספקטים של ניהול הבטיחות באתר בניה או בארגון והכנת מערכי שיעור. 

מה העלות של קורס מדריך עבודה בגובה?

המחיר של קורס מדריך עבודה בגובה משתנה כמובן ממוסד לימודי אחד לאחר והיא תלויה במגוון משתנים. יש לבדוק אופציות של מימון הקורס באופן חלקי או מלא על ידי המדינה במידה והמוסד בו אתם מעוניינים ללמוד מוכר על ידי משרד התמ״ת. בדרך כלל עלול הקורס נעה בין 2200 ש״ח לבין 2500 ש״ח. יש לבדוק כי המוסד בו אתם מעוניינים ללמוד מוכר בהיבט ההדרכתי על ידי משרד התמ״ת וכי בסוף הקורס תקבלו תעודת מדריך שתהיה מוכרת על ידו.

יכול לעניין אותך גם: עבודות איטום בגובה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

*לא מבצעים הדרכות בגובה

המרכז לעבודות סנפלינג
המרכז לעבודות סנפלינג

המרכז לעבודות סנפלינג מתמחה בביצוע עבודות סנפלינג בגובה במסגרת פרויקטים לאיטום מבנים, ניקוי חלונות, צביעת בניינים ומשימות שימור ותחזוקת מבנים. למרכז 10 שנות ניסיון במהלכן בנינו צוות איכותי של אנשי מקצוע, המגיעים מעולמות האקסטרים ואשר עברו שורה של הכשרות לצורך הפיכתם לאנשי מקצוע בענף הבניין, לרבות הסמכות ורישיונות כנדרש.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!

*לא מבצעים הדרכות בגובה

השאירו פרטים ונחזור אליכם
בהקדם!

*לא מבצעים הדרכות בגובה