הסכמה לעבודה בגובה: חוקים, אישורים וכל מה שצריך לדעת

פיגומים זה הרבה פחות בטוח! לא מתפשרים על החיים!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

*לא מבצעים הדרכות בגובה

תוכן עניינים

אין ספק שעבודה בגובה היא בהחלט דבר מסובך מאוד שיכול להיות גם מסוכן מאוד ולכן נדרשת הסמכה לעבודה בגובה מכל מי שעוסק במלאכה כלשהי בגובה בין אם מדובר עם גיזום עצים בגובה רב, עבודה על אנטנות, עבודה באמצעות סנפלינג, עבודה בבניין על במות הרמה, עבודות נקיון בגובה ועוד מגוון רב של עבודות שאופי העבודה הוא להיות תלוי בין שמיים וארץ בגובה רב. 

לעבודה בגובה ישנן הרבה מאוד סכנות כאשר חלקן יכולות לגרום לנזק ברכוש אבל הסכנה הגדולה יותר היא לאובדן בנפש על ידי נפילה של כלי עבודה מגובה רב על עובר אורח תמים או חס וחלילה נפילה של פועל מגובה רב. על מנת להגביר את רמת הבטיחות בקרב כל אותם פועלים שעובדים בגובה החליטו במשרד התמ״ת למסד תקנות לעבודה בגובה כאשר במסגרת אותן תקנות כל פועל שעובד בגובה של מעל לשני מטרים מחוייב בהסמכה לעבודה בגובה כאשר בסופה של אותה הסכמה מקבל העובד אישור עבודה בגובה מטעם משרד התמ״ת. 

הסכמה לעבודה בגובה

מהי הסכמה לעבודה בגובה?

הסמכה לעבודה בגובה הינו קורס בין יומיים בדרך כלל שנערך במגוון רב של מכונים ומוסדות לימוד מטעם משרד התמ״ת. חשוב לוודא כי המוסד בו אנו לומדים את הקורס הזה מוכר על ידי משרד התמ״ת שכן בסופו של הקורס אנו חייבים לקבל את האישור לעבודה בגובה מעם המשרד. 

במהלך הקורס לומדים החניכים מגוון רב של תכנים כאשר קודם כל מסבירים להם מהי עבודה בגובה ומה הן הסכנות הטמונות בכך. לאחר מכן מלמדים את החניכים שיטות עבודה נכונות בעבודה בגובה וכיצד מתגברים על מכשולים במהלך העבודה בצורה בטוחה. 

מעבר לתכני תיאורטיים מלמדים את החניכים מהם כל אמצעי הבטיחות הנדרשים על פי חוק לעבודה בגובה וכמובן שכל אחד מן המשתתפים זוכה גם לתרגל עבודה נכונה באמצעות המדריך על מנת שירגיש בטחון בדרך העבודה שלו לאחר ההסמכה לעבודה בגובה ושהוא אכן מוכן לעבוד בגובה רב בצורה בטוחה ומקצועית. 

מעבר לכך עוברים החניכים על תכני בטיחות כאשר אחד הדברים החשובים הוא ללמוד מנסיונם של אחרים על מנת שלא יתרחשו אירועי בטיחות בעבודה שעלולים לגרום לאובדן בנפש או נזק ברכוש. אחד הדברים החשובים ביותר שמטמיעים בחניכי הסכנה לעבודה בגובה הוא תרבות בטיחות שכן לא רק כל אחד יעשה את המקסימום בהיבט האישי אלא גם ישמור על האחר וידווח על כל ליקוי בטיחות שהוא רואה תוך כדי העבודה. בתום הקורס כאמור כפי שכבר ציינו יהיה מוסמך החניך לעבודה בגובה ויקבל על כך את האישור של משרד התמ״ת. 

https://www.youtube.com/watch?v=1XRAgnFBHqw

האם יש לעבור הסכמה לעבודה בגובה יותר מפעם אחת?

ברגע שעברנו בהצלחה קורס הסכמה לעבודה בגובה וקיבלנו את אישור משרד התמ״ת האישור הזה תקף לכל החיים. למרות שהאישור תקף לכל החיים העובד עדיין מחוייב לבצע רענונים תקופתיים אחת לשנתיים בנושא בו הוא מתמקצע בעבודה בגובה ועל המעסיק לוודא כי הדבר אכן נעשה שכן בלעדיו האישור לא תקף. במידה ועובד יעסוק בעבודה בגובה ללא אישור או ללא הרענון התקופתי הנדרש על פי התקנות לעבודה בגובה יהיו חשופים המעסיק והעובד לסנקציות בדמותם של קנס כספי במקרה של ביקורת ובמקרה של תאונה עם נפגעים ברכוש או בנפש לא יהיה זכאי המעסיק לכיסוי הביטוחי שכן עבודה ללא אישור עבודה בגובה או ללא הרענון לא מותרת על פי החוק וגם לא על פי הביטוח ולכן יש להפקיד שאנו לא עולים לעבודה כלשהי בגובה ללא האישור וגם מבצעים את הרענון התקופתי. בדרך כלל בחברות גדולות יבצעו מעקב מתי צריך להיות הרענון של כל עובד אך חשוב לציין שיש כאן אחריות אישית של כל עובד ועובד לדעת מתי עליו לבצע את הרענון הדו שנתי שלו. 

מה המחיר של הסכמה לעבודה בגובה?

המחיר של הסכמה לעבודה בגובה משתנה ממוסד אחד לאחר ותלוי גם במספר משתנים כמו אורך הקורס ומספר המשתתפים בו. ככל עלות הקורס תנוע בין 2000 ש״ח ל- 2500 ש״ח אך יש לבדוק אופציות מימון כאלה ואחרות אותן ניתן להשיג מן המדינה או אפילו מהמעסיק העתידי שלנו.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

*לא מבצעים הדרכות בגובה

המרכז לעבודות סנפלינג
המרכז לעבודות סנפלינג

המרכז לעבודות סנפלינג מתמחה בביצוע עבודות סנפלינג בגובה במסגרת פרויקטים לאיטום מבנים, ניקוי חלונות, צביעת בניינים ומשימות שימור ותחזוקת מבנים. למרכז 10 שנות ניסיון במהלכן בנינו צוות איכותי של אנשי מקצוע, המגיעים מעולמות האקסטרים ואשר עברו שורה של הכשרות לצורך הפיכתם לאנשי מקצוע בענף הבניין, לרבות הסמכות ורישיונות כנדרש.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!

*לא מבצעים הדרכות בגובה

השאירו פרטים ונחזור אליכם
בהקדם!

*לא מבצעים הדרכות בגובה