בטיחות בעבודה מתחילה בהכשרה

פיגומים זה הרבה פחות בטוח! לא מתפשרים על החיים!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

*לא מבצעים הדרכות בגובה

תוכן עניינים

לא אחת שומעים על תאונות באתרי בניה. מתחילת שנת 2022 דווחו בישראל  60 הרוגים כתוצאה מתאונות עבודה, רובם פועלים באתרי בניה. בכל יום בין 75 ל-80 אלף פועלים פלסטינים עוברים את הגבול לישראל, עבור עבודה באתרי בנייה. פועלים אלו בגילאים שונים, הכוללים קטינים ואנשים מבוגרים, חלקם ללא שום ניסיון קודם בכל הקשור לעבודות בנייה. למעשה כולם צריכים לבצע עבודות שונות מבלי שנבדקו מה היכולות שלהם ומה הם יודעים לעשות, דבר המייצר כמובן בעיות בטיחות חמורות.

חוק עבודה בגובה

אחד מגורמי הסיכון הנפוצים לתאונות עבודה היא עבודה בגובה. עובדים רבים נמצאים בסכנה בשעה שהם עובדים בגובה רב, בין אם הם מפעילים מנופים או מתקנים עמודי חשמל שניזקו. בעקבות מקרי מוות רבים כתוצאה מביצוע עבודות אלו, נקבעו תקנות ממשלתיות, שמטרתם להגן על עובדים בגובה רב. על פי התקנות, כל עובד אשר נדרשת ממנו עבודה בגובה רב, חייב לעבור קורס עבודה בגובה. קורס זה מחויבים לעבור גם בעלי החברה, מנהלי העבודה ומנהלי הפרויקטים.

בסיום הקורס מקבלים העובדים הסמכה המאפשרת להם עבודה בגובה. חשוב לדעת שהסמכה זו תקפה לשנתיים בלבד. לאחר שנתיים נדרשים העובדים להשתתף בקורס ריענון, על מנת לחדש את ההסמכה. קורס הריענון מתקיים על פי תוכנית ההדרכה של אגף הפיקוח במשרד התמ"ת. ניתן לקיים הדרכות אלו גם במקומות העבודה לקבוצות ולבודדים. קורס עבודה בגובה מתייחס גם לסביבת העבודה, תוך שימת דגש על סביבה מאובטחת. חשוב שאזור העבודה יהיה מואר והעובד בגובה יכבוש קסדה בעלת פנס תקין. בתנאים של ראות לקויה בלילה או עקב מזג אוויר סוער נדרש להמציא אישור מיוחד עבור עבודה בגובה.

נוסף על כך תקנות הבטיחות קובעות שכאשר אדם מבצע עבודה בגובה ישנה חובת הימצאות של אדם נוסף במתחם העבודה, אשר יסייע לעובד בגובה בכל שלב, וידאג להרחיק עוברי אורח בסביבת המתחם, בכדי למנוע פגיעתם.

מי מחויב לעבור קורס עבודה בגובה?

בהתאם לתקנות וההנחיות של אגף הפיקוח על העבודה, כל עובד העולה לגובה של מעל 2 מטרים, חייב בקורס עבודה בהתאם לתוכנית ההדרכה שנקבעה. כמו כן, על העובד להצטייד בציוד מגן אישי, בהתאם לסוג העבודה המבוצעת.

לא מוותרים על הכשרה

הדרכה בגובה, קורס עבודה בגובה מיועד להכשרת עובדים לעבודה בגובה, על פי תוכנית הדרכה בהתאם לסוג העבודה הנדרש מהם. נוסף על כך הקורס מעניק ידע וכלים מעשיים, אשר יסייעו לעובדים להתמודד בשטח עם מצבים מסכני חיים וללמוד כיצד נכון להגיב במצבי חירום. קיימים חמישה נושאים עיקריים, עבור עובדי גובה כלליים: פיגומים ומקומות מוקפים, גגות, סולמות, במות הרמה וסלי הרמה. משך הקורס מותנה במספר הנושאים אותם נדרש העובד לעבור במהלך ההכשרה. מספר הנושאים נקבע בהתאם לתחום העיסוק של העובד ורמת הסיכון הנדרשת ממנו.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

*לא מבצעים הדרכות בגובה

המרכז לעבודות סנפלינג
המרכז לעבודות סנפלינג

המרכז לעבודות סנפלינג מתמחה בביצוע עבודות סנפלינג בגובה במסגרת פרויקטים לאיטום מבנים, ניקוי חלונות, צביעת בניינים ומשימות שימור ותחזוקת מבנים. למרכז 10 שנות ניסיון במהלכן בנינו צוות איכותי של אנשי מקצוע, המגיעים מעולמות האקסטרים ואשר עברו שורה של הכשרות לצורך הפיכתם לאנשי מקצוע בענף הבניין, לרבות הסמכות ורישיונות כנדרש.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!

*לא מבצעים הדרכות בגובה

השאירו פרטים ונחזור אליכם
בהקדם!

*לא מבצעים הדרכות בגובה