מיפוי תשתיות: איסוף נתונים מהשטח

פיגומים זה הרבה פחות בטוח! לא מתפשרים על החיים!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

*לא מבצעים הדרכות בגובה

תוכן עניינים

מיפוי תשתיות הוא תהליך של יצירת תוכנית לתשתית העתידית של בניין. הוא משמש לקביעת המיקומים הטובים ביותר עבור מערכות חשמל, HVAC ואינסטלציה חדשות. המונח "תשתית" מתייחס לכל הדברים התומכים בארגון או בתעשייה. אלה בדרך כלל דברים כמו מבנים, כבישים, גשרים וצינורות. תהליך מיפוי התשתיות מתחיל בביצוע הערכה של המערכת הקיימת ולאחר מכן יצירת מפה של היכן יותקנו מערכות חדשות על מנת לענות על צרכים עתידיים. זה כולל קביעה איזה סוג של מערכת יהיה צורך וגם היכן היא תמוקם ביחס למערכות אחרות שכבר קיימות.

מיפוי תשתיות בתוך הקרקע הוא משימה קשה ודורשת הרבה זמן, מאמץ ומומחיות. בעזרת AI ניתן לייעל את התהליך הזה ולהפחית אותו למספר דקות בלבד. טכנולוגיית מיפוי בינה מלאכותית משמשת לאיתור וזיהוי צינורות קבורים, כבלים, חוטים או כלי עזר אחרים הנמצאים בחללים תת-קרקעיים. תהליך זה יכול להיעשות בעזרת אלגוריתמים של ראיית מכונה המסוגלים לזהות תכונות ספציפיות בתמונות שנלכדות על ידי סורקי לידר. מיפוי תשתיות נעשה כדי לקבוע את סוג התשתית הקיימת מתחת לפני הקרקע. ניתן לעשות זאת על ידי שימוש במכ"ם חודר קרקע או על ידי קידוח חור ולקיחת דגימות קרקע.

הקרקע מורכבת משכבות שונות, אשר בדרך כלל מזוהות באמצעות שלוש השיטות הבאות:

  •  מכ"ם חודר קרקע: שיטה זו משתמשת בגלים אלקטרומגנטיים כדי לזהות שינויים בשטח כדור הארץ. זה יכול לזהות מבנים קשים כמו צינורות או בורות ביוב, כמו גם מבנים רכים כמו אדמה או צמחייה.
  • קידוח בור ולקיחת דגימות קרקע: שיטה זו כוללת קידוח חור באדמה ולאחר מכן נטילת דגימות ממנה לזיהוי שכבות שונות של חומרים הנמצאים בעומקים שונים. התהליך מתחיל בדרך כלל עם דגימה ראשונית שנלקחה בעומק אחד, ואחריה דגימות נוספות שנלקחות בעומקים יותר ויותר עד שכל השכבות זוהו

מיפוי תשתיות

מיפוי תשתיות הוא תהליך של איסוף נתונים על התכונות השונות של משטח. זה כולל זיהוי מבנים, מבנים מעשה ידי אדם ותשתיות כגון קווי חשמל, צינורות תת קרקעיים וכבלים. אז מי מבצע מיפוי תשתיות? השלב הראשון במיפוי תשתיות הוא איסוף נתונים על פני השטח. באמצעות רדאר חודר קרקע או Lidar, חיישן הפולט פולסי לייזר, ניתן לאסוף אותו בדיוק גבוה. לאחר שנאסף, הוא מעובד באמצעות תוכנה ליצירת מפות תלת ממדיות של פני השטח. עתיד מיפוי התשתיות יהיה מתקדם יותר ממה שראינו עד כה. השימוש במזל"טים יקל עליהם לאסוף מידע ולמפות משטחים בקנה מידה ובמקביל יהיה בטוח יותר עבור אנשים על הקרקע מכיוון שהם לא יצטרכו להתקרב עם עצמים מסוכנים כמו קווי חשמל או מתחת לאדמה. מיפוי תשתיות הוא תהליך של זיהוי הנכסים באזור, כגון מבנים, צינורות, חוטי חשמל או כבלים קבורים. זה נקרא גם מיפוי הנדסי. ישנם כלים רבים ושונים שניתן להשתמש בהם למיפוי תשתית. כלים אלה יכולים להיות מפות מצוירות ביד או מפות דיגיטליות שנוצרו מתמונות אוויר ותמונות לוויין. הכלי הנפוץ ביותר המשמש למיפוי תשתיות הוא המפה הטופוגרפית. מיפוי התשתית נעשה באמצעות שילוב של טכנולוגיות שונות כמו מכ"ם חודר קרקע, LiDAR ומזל"טים. ישנם סוגים שונים של מפות שנוצרות למטרות שונות.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

*לא מבצעים הדרכות בגובה

המרכז לעבודות סנפלינג
המרכז לעבודות סנפלינג

המרכז לעבודות סנפלינג מתמחה בביצוע עבודות סנפלינג בגובה במסגרת פרויקטים לאיטום מבנים, ניקוי חלונות, צביעת בניינים ומשימות שימור ותחזוקת מבנים. למרכז 10 שנות ניסיון במהלכן בנינו צוות איכותי של אנשי מקצוע, המגיעים מעולמות האקסטרים ואשר עברו שורה של הכשרות לצורך הפיכתם לאנשי מקצוע בענף הבניין, לרבות הסמכות ורישיונות כנדרש.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!

*לא מבצעים הדרכות בגובה

השאירו פרטים ונחזור אליכם
בהקדם!

*לא מבצעים הדרכות בגובה