האם יש דרך לעצב ארון חשמל בבית?

פיגומים זה הרבה פחות בטוח! לא מתפשרים על החיים!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

*לא מבצעים הדרכות בגובה

תוכן עניינים

ארונות חשמל מיועדים לדרישות הספציפיות של מתקן חשמלי מסוים. זה יכול לכלול את דירוג ההספק, מספר המעגלים ומיקום לוח החלוקה. מיקומו של ארון החשמל חשוב אף הוא, שכן ייתכן שיהיה צורך להציבו בקרבת מיכל מים או מכשיר אחר על בסיס מים כגון מדיח כלים, מכונת כביסה או מדיח כלים. ארון החשמל הוא חלק חשוב ממערכת החשמל. זהו מארז מתכת המאכלס את המפסקים, הנתיכים ושאר הרכיבים החשמליים. הארון נועד להגן על אנשים מפני מכות חשמל וגם להגן על הציוד מפני נזקים.

תכנון ארון חשמל

תכנון ארון חשמל הוא משימה מורכבת. זה דורש מהמעצב לקחת בחשבון גורמים רבים כמו איכות הסביבה, בטיחות ועלות. מעצבים יצטרכו לשקול את הסביבה שאליה הם מתכננים. אם הם מתכננים ארון חשמל עבור סביבה מאובקת או מלוכלכת אז הם צריכים להשתמש בחומר עמיד בפני קורוזיה, כמו פלדה מגולוונת. עבור סביבות רטובות מעצבים צריכים להשתמש בחומרים עמידים בפני קורוזיה וחלודה, כגון אלומיניום או נירוסטה. המעצבים יצטרכו להחליט גם כמה מקום דרוש לרכיבי החשמל בארון וכמה מקום דרוש לכבלים. גודל הארון יהיה תלוי בגורמים אלה ובאיזה סוג של מערכת החשמל בשימוש, בין אם מדובר במתח AC או DC.

ארון הוא מבנה דמוי קופסה המכיל ציוד חשמלי. ניתן להשתמש בו לאחסון ציוד, להגן עליו מפני הסביבה ולספק מרחב עבודה נוח לאדם שמפעיל אותו. חלק מהארונות מיועדים לאכלס רכיבים חשמליים במארז מבוקר סביבתי. אלה נקראים "ארונות חשמל" או "ארונות חלוקת חשמל" והם מותקנים בדרך כלל במרתף של בניין או בתוך חדר מכני. ארונות חשמל עשויים להיות מצוידים גם בתעלות אוורור כדי להסיר חום שנוצר מהציוד שנמצא בתוכם.

ארון חשמל מעוצב

הארון הוא קופסה מלבנית, בגודל של כ-2.5 מטר רוחב ו-3 מטר גובה. הוא מחולק לשני חלקים: החלק העליון הוא חדר הבקרה והחלק התחתון הוא חדר השנאים. חדר הבקרה מצויד במחשב, מקלדת, עכבר, צג וציוד היקפי נוסף. מעצבי ארונות חשמל צריכים לקחת בחשבון לא רק דרישות פונקציונליות אלא גם דרישות סביבתיות כמו טמפרטורה, לחות ואספקת חשמל. סעיף זה עוסק בארונות חשמל. ארונות חשמל הם סוג של מתחם המשמש לאחסון ציוד חשמלי, בדרך כלל במסגרות תעשייתיות או מסחריות. ארונות חשמל מתוכננים בתצורות רבות ושונות, אך כולם חולקים את אותן התכונות הבסיסיות: דלת קדמית עם לוח גישה אחד או יותר הניתן לנעילה, וגב פתוח עבור כבלי חשמל ונתונים.

ארון החשמל המודרני נועד לספק מקום בטוח ומאובטח לציוד המניע את בתינו. ארון החשמל הוא ארגז, לרוב עשוי מתכת, עם דלת בצד אחד הנפתחת על מנת לאפשר גישה לציוד שבתוכו.

ארון חשמל מעוצב בגדלים שונים הוא מערכת המשמשת לאחסון ציוד חשמלי. זה יכול להיות מותקן בבניין או זה יכול להיות מותקן גם בצד החיצוני של הבניין. הארון נועד להגן על הציוד מפני אבק, מים ורעש. כמו כן, יש לו מערכת אזעקה המתריעה לאנשים אם הארון נפתח על ידי אנשים לא מורשים. יש לתכנן בקפידה את עיצוב הארון כך שלא יפריע לפונקציונליות של מערכות אחרות בבניין או בסמיכות אליו. תכנון ובניית ארונות חשמל מצריכים הבנה מעמיקה של מערכת החשמל. הארונות מיועדים להתקנה באדמה או על קיר, והם מגיעים בצורות, גדלים וצבעים שונים. עיצוב ארון חשמל מבוסס על סוג מערכת החיווט שאליה הוא ישמש.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

*לא מבצעים הדרכות בגובה

המרכז לעבודות סנפלינג
המרכז לעבודות סנפלינג

המרכז לעבודות סנפלינג מתמחה בביצוע עבודות סנפלינג בגובה במסגרת פרויקטים לאיטום מבנים, ניקוי חלונות, צביעת בניינים ומשימות שימור ותחזוקת מבנים. למרכז 10 שנות ניסיון במהלכן בנינו צוות איכותי של אנשי מקצוע, המגיעים מעולמות האקסטרים ואשר עברו שורה של הכשרות לצורך הפיכתם לאנשי מקצוע בענף הבניין, לרבות הסמכות ורישיונות כנדרש.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!

*לא מבצעים הדרכות בגובה

השאירו פרטים ונחזור אליכם
בהקדם!

*לא מבצעים הדרכות בגובה